• 12авг.
    0 Comments
    Здравословен начин на живот? Добре,но внимателно!

    Здравословен начин на живот? Добре,но внимателно!

    Воденето на изключително здравословен начин на живот днес става все по-популярно – младите жени пият зелен чай, деловите мъже започват деня с диетична закуска, дори лягат да спят на “гладен корем”, а на сутринта всички са на фитнес.

    Защо? Защото всички правят това!

    Ето няколко съвета и от нас:

    1. Храната

    От захарта се пълнее, а от заместителите на захарта – не.

    Заместителите на захарта (ксилит, цикламат, захарин) също съдържат калории. Те повишават апетита и тяхната употреба в голямо количество може да предизвика стомашно разстройство. Ако не сте диабетик, за който изборът между захарта и заместителите е буквално въпрос на живот и смърт, по-добре не се увличайте по подсладителите.

    “Живият” йогурт е най-полезен.

    За “жив” може да се смята само този йогурт, който не е пастьоризиран (т.е. той е без термична обработка) и може да се съхранява при ниска температура не повече от седмица (само по този начин бактериите действително остават живи). Киселото мляко, което стои по цели седмици на рафтовете в супермаркетите, не може да бъде “живо”.

    Вредно е да се яде през нощта.

    Кога всъщност настъпва за вас нощта? Вредно е да се яде два часа преди сън, защото в противен случай храната не може да се преработи. А ако сте сова? Вечеряте в полунощ и лягате да спите в 2,30. Принципът е спазен и няма да се измъчвате от глад. Във всички случаи не е препоръчително вечерята да се състои от свинска пържола с пържени картофи – консумирана дори 4 часа преди лягане тя ще възпрепятства добрия сън.

    Здравословната храна е много скъпа, защото се приготвя по специални рецепти.

    В това се опитват да ни убедят производителите на нискокалорични мюсли, соеви хлебчета, протеинови коктейли и т.н. Стойността на изходните продукти (зърна, мед и други) е много ниска, а висока цена ние заплащаме, защото много по-лесно е да отворим готовия продукт, а не сами да отглеждаме овес, да мелим орехи и три пъти да прекарваме през месомелачката зеленчуковото пюре. Плащаме не за полезността, а за икономисаното време.

    2. Спортът

    Спортът е здраве, колкото повече са тренировките, толкова по-добре.

    Това е вярно. Редовните занимания със спорт, тренировките във фитнеса ви гарантират не само здраве, но и висок тонус, добро самочувствие и излишък от позитивна енергия. Заниманията повече от 2 часа дневно обаче могат да предизвикат преумора и “прегаряне”

    Утрото трябва да започва с гимнастика.

    Какво се очаква от сутрешните упражнения? Подобряване на физическата форма, укрепване на мускулите, зареждане с бодрост за целия ден. Мозъкът се нуждае от повече време за събуждане, отколкото тялото. По-добре започнете деня с хладък душ за разсънване и чак тогава  преминете към упражненията.

    Бягането на чист въздух укрепва здравето.

    Къде ще намерите този чист въздух, ако бягате покрай оживен и шумен булевард? Вие дишате с пълна гръд и вашите бели дробове работят – те поглъщат всички изгорели газове. Дори запалените по джогинга  вече охладняха към този начин за спортуване. Оказа се, че той натоварва много силно ставите, но твърде малко мускулите. Много по-удачно е да направите тренировката си във фитнеса, където въздухът е много по-чист отколкото по запрашените улици.

    3. Всичко останало

    Цигарите light не са толкова вредни

    Те наистина съдържат по-малко количество смоли и никотин, но нали на заклетия пушач му е необходима определена дози никотин. Той ще изпуши не три “нормални”, а 5 “леки” цигари и ще “дърпа” по-дълбоко за да “почувства”. По-малко вредни цигари просто не съществуват!

    Стресът – това са негативните преживявания.

    Т.е. новината за смъртта на чичо ви от Америка ще съкрати живота ви, а неговите милиони, които са ви завещани – ще ви го удължи?! Едва ли! В действителност силните положителни преживявания могат да разтърсят организма така, както и отрицателните и могат да доведат точно толкова до инфаркт. Не напразно йогите съветват да не се поддаваме на емоциите, каквито и да са те, и да се отнасяме към всичко философски.

    Здравословният начин на живот гарантира дълголетие.

    Отчасти да. Но не трябва да забравяме и собствената ни генетика,  наследена от родителите. Здравословният начин на живот не е самоцел, той по-скоро подобрява качеството на живота, а не го удължава.

    Споделете или харесайте тази публикация в:
    0

Leave a reply

Cancel reply