• 13мар.
    0 Comments
    Как да избегнем грешките във фитнеса

    Как да избегнем грешките във фитнеса

    Дали ти се е случвало да тренираш усилено, а да не реализираш целите си? Ето как да постигнеш максимум резултати с минимум усилия.

    Няма никакъв смисъл да се потиш във фитнеса, ако пропускаш най-съществената част от тренировката си. Така просто саботираш собствените си резултати. Изглади някои от грешките, които  може би допускаш и се възползвай по възможно най-добрия начин от всички усилия, които полагаш.

    1. НЕ ЗАГРЯВАШ И НЕ РАЗТЯГАШ

    Загрявката преди началото на тренировката ти и разтягането след края й са съществена част от нея, която не бива да пропускаш, за да подготвиш и затоплиш мускулите си и да избегнеш риска от наранявания.

    2. НЕ ИЗПОЛЗВАШ КАРДИО УРЕДИТЕ ПРАВИЛНО

    Налага се да си служиш с кардио уредите точно по начина, за който са проектирани, защото в противен случай биха могли да ти навредят повече, отколкото да ти помогнат в борбата с излишните килограми.

    Степер

    Поставяй цялото си стъпало върху платформата и се опитай да бъдеш изправен/а/, докато пристъпваш с крака. Постави ръцете си върху най-високата част на дръжките и избутвай с пети – това снема напрежението от коленете и ниската част на гърба ти и го измества към бедрата ти. Прави стъпки на пръсти само за кратки интервали и то, ако са бързи и малки.

    Велоергометър

    Тялото ти трябва да образува ъгли от 90 градуса: 90 градуса на ханша и 90 градуса на коленете. Така ще бъдеш в най-стабилна форма за този уред.

    Пътечка

    Остави ръцете си да се движат свободно, докато ходиш или бягаш точно както се случва, докато го правиш в реална обстановка. За да увеличиш ефективността на уреда, винаги бягай под наклон (от два до пет процента) и прави сравнително големи крачки – от петата към пръстите, а не на цял крак.

    Гребен тренажор

    Избутвай с крака, за да се засилиш, а след това включи ръцете и гърба си като работиш със съпротивлението на ръкохватките. Това упражнение е за цялото тяло, така че когато усетиш напрежение в коремните мускули, краката, ръцете и гърба, това означава, че го правиш правилно.

    3. ТЕХНИКАТА ТИ НЕ Е ДОБРА

    Ако се упражняваш правилно – усилията ти ще бъдат увенчани с успех.

    Упражнение за двуглав мускул на ръцете

    Става дума за вдигането на гири за бицепс, което се осъществява отдолу нагоре, пред лицето. Опитай се да устоиш на желанието си да вдигнеш лактите си напред. Трябва да ги задържиш точно под раменете си през цялото движение.

    Коремни преси

    Това, че вдигаш врата и главата си едва ли ще ти донесе по-добри резултати. При това упражнение е нужно да се концентрираш на контракциите в коремните ти мускули – представи си, че се мъчиш да избуташ пъпа си назад към гръбначния стълб. Внимавай и дишането ти да бъде в синхрон с това, което правиш – издишай, докато повдигаш тялото си нагоре и вдишай по пътя наобратно.

    4. НЕ ВКЛЮЧВАШ ТЕЖЕСТИ

    Вдигането на тежести повишава мускулната ти маса и нивото на метаболизма ти, което ти помага да гориш повече калории. Винаги работи първо за големите мускули, защото те изискват повече кислород и редувай упражненията за горната и долната част на тялото си, за да дадеш на мускулите си възможност да се възстановят.

    5. ТРЕНИРАШ ПРЕКАЛЕНО МНОГО И СПАЗВАШ ДИЕТА

    Нямаш причина да се чувстваш все едно кръшкаш, когато пропускаш дни за тренировка – тялото ти има нужда от „свободни дни“, за да се възстановят фибрите в мускулите ти и те да се регенерират. Добрият режим на хранене е точно толкова важен, колкото и упражненията. Трябва да имаш от пет до шест малки хранения на ден, за да поддържаш нивото на метаболизма си високо и да не попаднеш в капана на диетите, които не доставят на организма ти всичко, от което той има нужда. Най-добрата опция е да се насочиш към добре балансирани протеинови храни, въглехидрати и жизнено важните мазнини. И пий достатъчно вода, за да помогнеш на хранителните продукти да достигнат до всяка част от организма ти.

    6. НЕ СИ ПОСТАВЯШ ЦЕЛИ

    Ако имаш добре изработен план, който покрива целите, които искаш да постигнеш, ще изгубиш много по-малко време като веднага се насочиш към правилните зони от тялото си. Освен това съвсем скоро ще се чувстваш страхотно, защото резултатите ще са видими.

    Споделете или харесайте тази публикация в:
    0

Leave a reply

Cancel reply