• 07ное.
    0 Comments
    Как да се хидратираме по време на тренировка

    Как да се хидратираме по време на тренировка

    Още от малки слушаме как трябва да пием поне по два литра вода на ден и как непрекъснато трябва да се грижиш за добрата хидратация на тялото. Питали ли сте се защо е толкова важно да се възстанови количеството вода, което тялото ти губи през целия ден? Отговорът е много лесен: това количество, което присъства в човешкото тяло, е тясно свързано с концентрацията на електролити, които са необходими, за да може организмът да функционира правилно.

    Какво представлява дехидратацията?

    Дехидратацията е състояние, при което се наблюдава дисбаланс между приемането и отделянето на вода от твоето тяло. Тя може да настъпи при обилно отделяне на пот, неправилно хранене, висока температура и други.

    Какво трябва да пиеш по време на тренировка, за да се хидратираш добре?

    При едночасова спортна практика не е необходимо да се консумират изотонични напитки, може да пие само вода. При дълготрайни тренировки е доказано, че прибавянето на адекватно количество натрий и въглехидрати улеснява усвояването на водата на чревно ниво. Можете да си набавите тези хранителни вещества чрез консумацията на изотонични напитки. Имайте предвид, че те съдържат голямо количество захар и поради тази причина не бива да се прекалява с тях.

    Важно е да се знае, че не бива да се прекалява и с приема на напитки, които съдържат кофеин и таурин, защото те допълнително дехидратират тялото.

    Как да разпределим приема на напитки, когато тренираме?

    Преди тренировката: 300-500 милилитра течност. Трябва да се хидратираме добре преди да започнем тренировката.

    По време на тренировката: 500-1000 милилитра течност на час тренировка.

    След тренировка: внимателно рехидратирайте до момента, в който не възстановите загубеното тегло.

    Заключение

    Трябва да се има предвид, че колкото по-дълга и тежка е една тренировка, толкова по-голямо количество вода губим. Поради тази причина е важно да се хидратираме преди и след спортното занимание. Ако предпочитате да пиете изотонична напитка, за да заместите загубата на електролити, препоръчително е тя да бъде без захар. Само в случай на много интензивна тренировка би имало смисъл да се консумира сладка напитка, за да могат да се възстановят бързо нивата на гликоген в кръвта.

    Споделете или харесайте тази публикация в:
    0

Leave a reply

Cancel reply