• 16окт.
    0 Comments
    След тренировка не скачайте под студения душ

    След тренировка не скачайте под студения душ

    Душът, особено студеният, не се взима веднага след тренировка, изчакайте поне 10-20 минути.

    След изтощителна тренировка първото, за което си мислите, е топъл или студен душ. Той е и като балсам за натоварените мускули. Комбинира се чудесно с горещата сауна, защото топлото отпуска мускулатурата, а студеният душ тонизира тялото.

    Душът след спорт е задължителен, но и за това си има правила. Трябва да изчакате поне 20 минути преди да се пъхнете под студената водна струя.

    След тренировка е важно да разтегнете качествено. За разлика от загрявката този път трябва да правите плавни и бавни упражнения, с които да разтегнете натоварените мускули и да успокоите пулса.

    Паралелно с това се нормализира и температурата на тялото.

    Ето и съветите на треньорите:

    • Изчакайте около 20-30 мин с душа, за да може да спрете да се потите и след това да се освежите.
    • Хубаво е да ползвате памучна кърпа, а не такава от синтетични материи, тъй като кожата ви след душ е по-чувствителна.
    • Избършете се внимателно с кърпа, за да не задържате влага, която да се превърне в източник на бактерии, през лятото, или простуда, през зимата.
    • Тъй като сте тренирали и вкарвате кислород в тялото не само през носа и устата, а и през порите на тялото, не бързайте да се обличате от главата до петите. Не обличайте тесни дрехи и заложете на естествени материи, които не дразнят кожата, не притискат мускулите и дават шанс на кожата да диша.
    • Хидратирайте не само кожата с подходящ сапун/душгел и след това с подходящи лосиони за тяло, а и организма си отвътре. Изпийте поне 1-2 чаши вода, а при нужда изпийте аспирин или някаква тонизираща напитка. Не газирана и не сладка!

    Споделете или харесайте тази публикация в:
    0

Leave a reply

Cancel reply