• 17дек.
    0 Comments
    12 причини да спортуваш повече

    12 причини да спортуваш повече

    Лесно е да се каже, но не е така просто да започнем да спортуваме и особено да го правим редовно. Как да преодолеем инерцията?

    Според Световната здравна организация, за да бъдем в добра форма, е необходимо за извършваме 150 минути умерена физическа активност или 75 минути интензивен спорт седмично. За още по-голяма полза, можем да увеличим продължителността съответно на 300 и 150 минути. Но колко от нас го постигат, въпреки че е по силите на всеки?

    1. По-добро дишане

    С редовното спортуване се възстановява дихателният капацитет и за няколко седмици сърцето повишава способността си да доставя кислород из организма. Сърдечният ритъм се забавя, сърцето става по-устойчиво. Намалява рискът от появата на сърдечна недостатъчност.

    2. Укрепване на мускулната маса

    Спортът ни прави по-силни. Постепенно тялото започва да извършва все по-големи усилия и мускулите укрепват. Едновременно с това се усилва метаболизмът – обмяната на веществата, която консумира калориите от храната.

    3. По-фин силует

    Спортът не води непременно до намаляване на теглото, но променя тялото. За сметка на намаляващата мастна тъкан се оформят стегнати мускули. Силуетът е прибран, което може да означава един размер по-малки дрехи!

    4. По-добра стойка

    Укрепването на поддържащите мускули – коремни, гръбначни и шийни, позволява на тялото да приема изправена стойка, щадяща кръста.

    5. Отлично настроение

    Спортът е прекрасно средство против стрес и се отразява отлично на духа. По време на физическа активност тялото усилено произвежда хормони, предизвикващи радост и еуфория – серотонин, ендорфини, ендоканабиноиди…

    6. По-здрави стави

    Физическите упражнения подобряват състоянието на костите и поддържат мускулите, които обграждат ставите. Това е отлична превенция срещу артрозата и остеопорозата.

    12 причини да спортуваш

    7. Подготовка за по-добро остаряване

    Редовното движение е гаранция за добра форма след 65-годишна възраст. Спортът подобрява равновесието и предпазва от стопяване на мускулната маса, което е характерно за третата възраст.

    8. Намалени симптоми на хроничните заболявания

    Диабет, холестерол, хипертония, свръхтегло… Много от хроничните болести могат да бъдат напълно преборени с редовна физическа активност, при други се забелязва чувствително намаляване на симптомите, като в същото време се преодолява рискът от усложнения.

    9. Трайно добро здраве

    При физически активните хора рискът от сърдечносъдови заболявания е с 33% по-нисък, от хипертония – с 12%, от диабет – с 12 до 35 %. Спортът намалява с 40-50% риска от рак на дебелото черво, с 30% – от рак на простатата и с 25% – от рак на гърдата.

    10. По-здрав сън

    Доказано е, че сънят е много по-възстановяващ при физически активните хора отколкото при тези, които водят заседнал начин на живот. Практикуван до 4 часа преди лягане, спортът може да намали и броя на събужданията през нощта.

    11. Грижа за себе си

    С началото на спортуването започва и един по-здравословен начин на живот изобщо – по-умерено хранене, по-голямо внимание към собствените нужди, към външния вид.

    12. Всеки го може

    Най-трудното е да се организирате, след това идват и първите резултати, които от своя страна са голям стимул да вървите напред и да се усъвършенствате. Хайде, направете първата крачка!

    Споделете или харесайте тази публикация в:
    0

Leave a reply

Cancel reply